Algemene voorwaarden - Passo

Algemene voorwaarden

Algemeen
Door uw bestelling geeft u te kennen dat u met de leverings- en betalingsvoorwaarden akkoord gaat. Passo heeft het recht haar leverings- en/of betalingsvoorwaarden na het verstrijken van de looptijd te wijzigen. Als u artikelen ontvangt die u niet heeft besteld, dient u Passo hiervan op de hoogte te stellen. Op de aankopen gedaan bij Passo winkel en webshop is het Nederlands recht van toepassing.
Prijzen
Prijsverlagingen en prijsverhogingen kunnen voorkomen. U vindt de geldende prijs altijd op www.passo.nl. (Systeemfouten voorbehouden). In het geval dat er een tijdelijke aktieprijs geldt wordt er geen geld teruggestort bij reeds geplaatste bestellingen.  Voor de gevolgen van drukfouten aanvaarden wij geen aansprakelijkheid.
Laagste prijsgarantie
Bij Passo betaalt u altijd de laagste prijs. Vindt u ergens anders een identiek paar schoenen in dezelfde maat tegen een lagere prijs, dan betalen wij u binnen 8 dagen na uw aankoop het prijsverschil terug. Tijdelijke acties en uitverkoop zijn uitgesloten, zo ook webwinkels zonder fysieke winkel. U dient zelf aan te tonen waar u een lagere prijs gevonden heeft.
Betalen in winkel en webshop
In onze winkel kunt u betalen met PIN, Visa, Mastercard, Maestro en Paypal.

De aankopen in de webshop van Passo kunt u betalen met IDEAL of via overmaking op het  IBAN rekeningnummer NL39ABNA0430874731 van Passo o.v.v. het ordernummer en uw adresgegevens. Wanneer de betaling niet binnen 10 dagen na bestelling is bijgeschreven op de bankrekening van Passo dan vervalt de bestelling automatisch. Houdt er rekening mee dat betalingen soms een paar dagen onderweg zijn. LET OP! Tijdens vakanties zoals de meivakantie, zomervakantie, herfst-  en kerstvakantie kan het voorkomen dat bestellingen die betaald worden door middel van overboeking later worden uitgeleverd dan bestellingen betaald door middel van IDEAL. Advies is dus zeker in deze periodes door middel van IDEAL te betalen om u te verzekeren van een snelle afhandeling van uw bestelling.
Versturen
Wij versturen de bestelling zodra het geld op onze rekening gestort is, kijk voor het rekeningnummer op uw order. De verzending geschiedt via DHL of PostNL. Passo is niet aansprakelijk voor beschadiging of verlies tijdens transport door DHL of PostNL. Waarom niet gratis verzenden? Dit is heel eenvoudig: de kosten die gemaakt worden voor het verzenden via DHL moeten op de een of andere manier betaald worden. 
Bezorgkosten
Voor het verzendklaar maken, controleren, transporteren en bezorgen van uw bestelling betaalt u een bijdrage van € 4.95, als de bestelling binnen Nederland verzonden wordt en een lagere waarde heeft dan € 75,-. Dit geldt ook na retourzending. Bij zendingen met een hogere waarde nemen wij de verzendkosten voor onze rekening. Voor verzending naar het buitenland gelden aangepaste tarieven, u vindt deze op uw orderbevestiging. Ook worden de verzendkosten heen van zendingen naar het buitenland bij retourneren van de zending niet teruggestort.
Bezorgen
Wij streven ernaar orders zo snel mogelijk aan u op te sturen nadat wij de betaling ontvangen hebben. In de meeste gevallen is het zo dat orders binnen 2 werkdagen bij u thuis afgeleverd zullen worden. In een enkel geval kan het zijn dat de bezorging langer zal duren. Wij zullen proberen u zoveel mogelijk op de hoogte te houden via email als dit aan de orde is. Als u niet thuis bent op het moment van bezorging dan kan het pakket bij de buren worden afgegeven of bij een servicepunt. Daar blijft het 7 dagen. Daarna gaat het pakket retour. Als dit het geval is, zullen wij de retourzending verwerken en het bedrag minus de inmiddels gemaakte verzendkosten retour storten op uw rekening. Wilt u de bestelling dan alsnog ontvangen, dan zult u opnieuw verzendkosten moeten betalen.
Uw bestelling 14 dagen op zicht
Voor al uw aankopen geldt een zichttermijn van 14 dagen. In deze periode kunt u uw bestelling ongebruikt, onbeschadigd en compleet in de originele verpakking terugsturen. U betaalt zelf retourkosten. Na ontvangst van het geretourneerde artikel zal Passo het bedrag, op uw rekening terugstorten. Wanneer een complete order retour komt zullen ook de verzendkosten aan u teruggestort worden, de retourkosten zijn voor uw eigen rekening. Wij behouden ons het recht voor om in geval van door u veroorzaakte schade aan geretourneerde artikelen, eventuele kosten in rekening te brengen. Denkt u daarbij aan gedragen schoenen c.q. laarzen, die onverkoopbaar zijn geworden. Na het verstrijken van de zichttermijn wordt de koopovereenkomst een feit. Slips en boxershorts kunnen niet geretourneerd worden. Indien dit toch gebeurt wordt de zending door ons geweigerd. Ondergoed, sieraden en panty's en sokken mogen niet retour gestuurd worden om hygiëneredenen.
Privacy
Uw persoonsgegevens zijn opgenomen in het klantenbestand van Passo, zodat wij u kunnen informeren over interessante aanbiedingen. Indien u dit niet wenst, kunt u dit laten weten via e-mail info@passo.nl of via ons telefoonnummer 072-5200510. Verder gebruiken wij uw persoonsgegevens voor het uitvoeren van de overeenkomst en risicobeheer. U heeft recht op inzage in uw gegevens en verbetering van deze gegevens. Vragen om inzage in uw persoonsgegevens of klachten over privacy kunt u richten aan webshop@passoalkmaar.nl
Adreswijziging
Klanten zijn verplicht Passo van iedere adreswijziging op de hoogte te stellen. Zolang Passo geen verhuisbericht heeft ontvangen, wordt u geacht woonachtig te zijn op het laatst bij Passo bekende adres en blijft u aansprakelijk voor de door u bestelde artikelen die op het oude adres zijn afgeleverd. Door het plaatsen van een bestelling, machtigt u Passo om - indien nodig - uw gegevens op te vragen bij de gemeentelijke bevolkingsadministratie of andere instanties.
Passo gegevens
Kamer van koophandel 37104141. Het merk Passo is geregistreerd onder depotnummer 1062933 bij het Benelux-Merkenbureau. BTWnr. NL815896700B01
Garantie
Op schoenen geldt een wettelijke garantietermijn van 6 maanden bij gebreken ontstaan in fabricage en na normaal gebruik en onderhoud door de klant. Het normale onderhoud, zoals vervangen van hakken en zolen en poetsen, valt niet onder de garantie en aansprakelijkheid van Passo maar dient door de klant zelf te worden gedaan. Ook accessoires, zoals gespen en ritsen, en schoenen gemaakt van delicate materialen zoals lakleer zien er mooi uit maar zijn kwetsbaar, en dienen door de gebruiker als zodanig te worden behandeld. Schoenen die te klein of te groot zijn gekocht vallen niet onder garantie bij gebreken als gevolg van aanschaf van de verkeerde maat.
Retouren
Retouren dienen bij Passo te worden ingeleverd of per post te worden afgeleverd binnen de daarvoor geldende termijn van 14 dagen na ontvangst van de zending, onder vermelding van de reden van retour en met de kassabon/pakbon/retourbon bijgevoegd. Vermeld hierbij uw naam, adres, Ibanrekeningnummer en telefoonnummer zodat kan worden zorggedragen voor een juiste afhandeling.
De verzendkosten van de eerste ruilzending aan u wordt door Passo betaald. Retourkosten zijn te allen tijde voor uw eigen rekening. De verzendkosten van een tweede ruiling op dezelfde order komt volledig voor uw eigen rekening.
We streven ernaar de eerstvolgende maandag na ontvangst van het retourpakket het bedrag aan u terug te storten. Een betaling kan enkele dagen onderweg zijn bij een overschrijving naar een andere bank. Tijdens vakanties kan het iets langer duren voordat de betaling wordt overgemaakt. Excuses hiervoor en dank voor uw begrip.