Bestelprocedure

Versturen

Wij versturen de bestelling zodra wij bericht krijgen van Multisafepay dat de order betaald is. De verzending geschiedt via DHL of PostNL. Passo is niet aansprakelijk voor beschadiging of verlies tijdens transport door DHL of PostNL.

Bezorgkosten

Voor het verzendklaar maken, controleren, transporteren en bezorgen van uw bestelling betaalt u een bijdrage van € 4.95, als de bestelling binnen Nederland verzonden wordt en een lagere waarde heeft dan € 75,-. Dit geldt ook na retourzending. Bij zendingen met een hogere waarde nemen wij de verzendkosten voor onze rekening. Voor verzending naar het buitenland gelden aangepaste tarieven, u vindt deze op uw orderbevestiging. Waarom niet alles gratis verzenden? Dit is heel eenvoudig: de kosten die gemaakt worden voor het verzenden via DHL of PostNL moeten op de een of andere manier betaald worden. Als het pakket naar een afhaalpunt verstuurd wordt, en vervolgens niet wordt opgehaald door de klant binnen een week, stuurt DHL of PostNL automatisch het pakket retour aan ons. In het geval van niet afhalen van een afhaalpunt worden deze kosten van verzending aan de klant berekend.

Bezorgen

Wij streven ernaar orders zo snel mogelijk aan u op te sturen nadat wij de betaling ontvangen hebben. In de meeste gevallen is het zo dat orders binnen 2 werkdagen bij u thuis afgeleverd zullen worden. In een enkel geval kan het zijn dat de bezorging langer zal duren. U ontvangt van DHL of PostNL een mail met een tracktrace code waarmee u uw pakket kunt volgen. 

Als u niet thuis bent op het moment van bezorging dan kan DHL of PostNL het pakket bij de buren afgeven of gaat het naar een servicepunt. Daar blijft het 7 dagen. Daarna gaat het pakket retour. Als dit het geval is, zullen wij de retourzending verwerken en het bedrag minus de inmiddels gemaakte verzendkosten retour storten op uw rekening.

Wilt u de bestelling dan alsnog ontvangen, dan zult u opnieuw verzendkosten moeten betalen.

Uw bestelling 14 dagen op zicht

Voor al uw aankopen geldt een zichttermijn van 14 dagen. In deze periode kunt u uw bestelling ongebruikt, onbeschadigd en compleet in de originele verpakking terugsturen. U betaalt zelf retourkosten. Na ontvangst van het geretourneerde artikel zal Passo het bedrag op de rekening terugstorten waarmee de order betaald is. Wanneer een complete order retour komt zullen ook de verzendkosten aan u teruggestort worden, exclusief de door u extra gemaakte kosten voor bijvoorbeeld avondbezorging. De retourkosten zijn voor uw eigen rekening. Wij behouden ons het recht voor om in geval van door u veroorzaakte schade aan geretourneerde artikelen, eventuele kosten in rekening te brengen. Denkt u daarbij aan gedragen schoenen c.q. laarzen, die onverkoopbaar zijn geworden. Na het verstrijken van de zichttermijn wordt de koopovereenkomst een feit.

Adreswijziging

Klanten zijn verplicht Passo van iedere adreswijziging op de hoogte te stellen. Zolang Passo geen verhuisbericht heeft ontvangen, wordt u geacht woonachtig te zijn op het laatst bij Passo bekende adres en blijft u aansprakelijk voor de door u bestelde artikelen die op het oude adres zijn afgeleverd. Door het plaatsen van een bestelling machtigt u Passo om, indien nodig, uw gegevens op te vragen bij de gemeentelijke bevolkingsadministratie of andere instanties.

Garantie

Op schoenen geldt een wettelijke garantietermijn van 6 maanden bij gebreken ontstaan in fabricage en na normaal gebruik en onderhoud door de klant.

Het normale onderhoud, zoals vervangen van hakken en zolen en poetsen, valt niet onder de garantie en aansprakelijkheid van Passo maar dient door de klant zelf te worden gedaan. Ook accessoires, zoals gespen en ritsen, en schoenen gemaakt van delicate materialen zoals lakleer zien er mooi uit maar zijn kwetsbaar, en dienen door de gebruiker als zodanig te worden behandeld. Schoenen die te klein of te groot zijn gekocht vallen niet onder garantie bij gebreken als gevolg van aanschaf van de verkeerde maat.

Retouren

Retouren dienen bij Passo te worden ingeleverd of per post te worden afgeleverd binnen de daarvoor geldende termijn van 14 dagen na ontvangst van de zending, onder vermelding van de reden van retour en met de kassabon/pakbon/retourbon bijgevoegd. Het bedrag zal dan worden teruggestort op de rekening waarnee de order is betaald.

Retouradres:

Passo en Tall People afdeling retouren

Boterstraat 26

1811 HP  Alkmaar

Nederland

De verzendkosten van de eerste ruilzending aan u wordt door Passo betaald wanneer het bedrag gelijk of hoger is dan het geretourneerde (alleen binnen Nederland). Bij ruilingen van afgeprijsde artikelen betaalt u zelf verzendkosten. Hiervoor rekenen wij € 4,95 waarvoor wij u een betaallink zullen sturen. Retourkosten zijn te allen tijde voor uw eigen rekening. De verzendkosten van een tweede ruiling op dezelfde order komt volledig voor uw eigen rekening. U bent zelf aansprakelijk voor het retourpakket totdat wij het in goede orde hebben ontvangen.

We streven ernaar de eerstvolgende maandag na ontvangst van het retourpakket het bedrag aan u terug te storten. Een betaling kan enkele dagen onderweg zijn bij een overschrijving naar een andere bank. Tijdens vakanties kan het iets langer duren voordat de betaling wordt overgemaakt. Excuses hiervoor en dank voor uw begrip. Het bedrag wordt teruggestort op de rekening waarmee u heeft betaald, ook als het een credit card betreft.