Bestellen via onze webshop:

Algemeen

Door uw bestelling geeft u te kennen dat u met de leverings- en betalingsvoorwaarden akkoord gaat.

Betalen

De aankopen in de webshop van Passo kunt u makkelijk en veilig betalen met Multisafepay. Een order wordt gereserveerd en verstuurd wanneer de betaling binnen is. 

Versturen

Wij versturen de bestelling zodra wij bericht krijgen van Multisafepay dat de order betaald is. De verzending geschiedt via DHL. Passo is niet aansprakelijk voor beschadiging of verlies tijdens transport door DHL.

Bezorgkosten

Voor het verzendklaar maken, controleren, transporteren en bezorgen van uw bestelling betaalt u een bijdrage van € 4.95, als de bestelling binnen Nederland verzonden wordt. Voor verzending naar het buitenland gelden aangepaste tarieven, u vindt deze op uw orderbevestiging. Waarom niet gratis verzenden? Dit is heel eenvoudig: de kosten die gemaakt worden voor het verzenden via DHL moeten op de een of andere manier betaald worden. De meeste webwinkels berekenen deze kosten door als een soort opslag in de verkoopprijs van de producten. We kunnen onze producten best allemaal net iets duurder maken en daarmee doen alsof we geen verzendkosten rekenen, zoals meestal gebeurt bij andere webwinkels. Dit vinden wij echter oneerlijk omdat op deze manier de klanten die meerdere artikelen bestellen dus gestraft worden doordat er aan hen dus eigenlijk dubbele verzendkosten worden berekend. De webwinkels die dus geen verzendkosten rekenen, verdienen dus zonder dat u het door heeft op uw bestelling, en wij houden het liever transparant.

Bezorgen

Wij streven ernaar orders zo snel mogelijk aan u op te sturen nadat wij de betaling ontvangen hebben. In de meeste gevallen is het zo dat orders binnen 2 werkdagen bij u thuis afgeleverd zullen worden.

In een enkel geval kan het zijn dat de bezorging langer zal duren. Wij zullen proberen u zoveel mogelijk op de hoogte te houden via email als dit aan de orde is.

Als u niet thuis bent op het moment van bezorging en het pakket kan ook niet bij de buren afgegeven worden, dan laat DHL een kaart achter in de brievenbus. Met de code op deze kaart kunt u op de website van DHL aangeven wanneer zij weer langs kunnen komen. U kunt er ook voor kiezen om het pakket bij de buren af te laten leveren, of bij een DHL Parcelshop of DHL Parcelstation. Maakt u geen keuze, dan wordt het pakket de volgende dag opnieuw aangeboden (tot maximaal 3 keer). Daarna gaat het pakket retour. Als dit het geval is, zullen wij de retourzending verwerken en het bedrag minus de inmiddels gemaakte verzendkosten retour storten op uw rekening.

Wilt u de bestelling dan alsnog ontvangen, dan zult u opnieuw verzendkosten moeten betalen.

Uw bestelling 14 dagen op zicht

Voor al uw aankopen geldt een zichttermijn van 14 dagen. In deze periode kunt u uw bestelling ongebruikt, onbeschadigd en compleet in de originele verpakking terugsturen. U betaalt zelf retourkosten. Na ontvangst van het geretourneerde artikel zal Passo het bedrag op uw de rekening terugstorten waarmee de order betaald is. Wanneer een complete order retour komt zullen ook de verzendkosten aan u teruggestort worden, de retourkosten zijn voor uw eigen rekening. Wij behouden ons het recht voor om in geval van door u veroorzaakte schade aan geretourneerde artikelen, eventuele kosten in rekening te brengen. Denkt u daarbij aan gedragen schoenen c.q. laarzen, die onverkoopbaar zijn geworden. Na het verstrijken van de zichttermijn wordt de koopovereenkomst een feit.

Adreswijziging

Klanten zijn verplicht Passo van iedere adreswijziging op de hoogte te stellen. Zolang Passo geen verhuisbericht heeft ontvangen, wordt u geacht woonachtig te zijn op het laatst bij Passo bekende adres en blijft u aansprakelijk voor de door u bestelde artikelen die op het oude adres zijn afgeleverd. Door het plaatsen van een bestelling machtigt u Passo om, indien nodig, uw gegevens op te vragen bij de gemeentelijke bevolkingsadministratie of andere instanties.

Garantie

Op schoenen geldt een wettelijke garantietermijn van 6 maanden bij gebreken ontstaan in fabricage en na normaal gebruik en onderhoud door de klant.

Het normale onderhoud, zoals vervangen van hakken en zolen en poetsen, valt niet onder de garantie en aansprakelijkheid van Passo maar dient door de klant zelf te worden gedaan. Ook accessoires, zoals gespen en ritsen, en schoenen gemaakt van delicate materialen zoals lakleer zien er mooi uit maar zijn kwetsbaar, en dienen door de gebruiker als zodanig te worden behandeld. Schoenen die te klein of te groot zijn gekocht vallen niet onder garantie bij gebreken als gevolg van aanschaf van de verkeerde maat.

Retouren

Retouren dienen bij Passo te worden ingeleverd of per post te worden afgeleverd binnen de daarvoor geldende termijn van 14 dagen na ontvangst van de zending, onder vermelding van de reden van retour en met de kassabon/pakbon/retourbon bijgevoegd. Het bedrag zal dan worden teruggestort op de rekening waarnee de order is betaald.

Het retouradres van Passo is:

Passo afdeling retouren

Fnidsen 85

1811 NE  Alkmaar

Nederland

De verzendkosten van de eerste ruilzending aan u wordt door Passo betaald. Retourkosten zijn te allen tijde voor uw eigen rekening. De verzendkosten van een tweede ruiling op dezelfde order komt volledig voor uw eigen rekening.

We streven ernaar de eerstvolgende maandag na ontvangst van het retourpakket het bedrag aan u terug te storten. Een betaling kan enkele dagen onderweg zijn bij een overschrijving naar een andere bank. Tijdens vakanties kan het iets langer duren voordat de betaling wordt overgemaakt. Excuses hiervoor en dank voor uw begrip. Het bedrag wordt teruggestort op de rekening waarmee u heeft betaald, ook als het een credit card betreft.

 

Passo - Bestelprocedure